Wendy goes Down Under

6 weeks to go!

Live your dream

Het aftellen is begonnen! Het visum is goedgekeurd, de vlucht is geboekt en alle andere contracten en papierwerk zijn voltooid. Nu kan ik het dan met trots officieel bekend maken dat ikop 14 julivoor ongeveer een jaar naar Australië vertrek! Hiermee vervul ik eindelijk (een deel) van mijn lang gekoesterde droom om de wereld te verkennen!
Maar als allereerst; Welkom op mijn blog! Via deze blog zal ik gedurende mijn reis jullie zo veel mogelijk op de hoogte proberen te houden door middel van verhalen en foto's. Door op mijn profiel te klikken kunnen jullie precies zien over hoeveel dagen ik vertrek en wanneer mijn terugkomst gepland staat. Ook kunnen jullie via de kaart zien waar ik ben en waar ik ben geweest! Als je op de hoogte wilt blijven van mijn reis kun je onderin deze pagina (rechts) je e-mail achterlaten. In dat geval zul je een automatische update ontvangt wanneer ik een nieuw verhaal of foto's heb gepost :)
Dat ik naar Australië wilde gaan wist ik zeker. Maar waarom? Ik ben iemand die graag groot droomt en dan regelmatig wakker geschud word omdat mijn dromen en doelstellingen een beetje (erg) onrealistisch zijn. -Alleen wil ik dat dan zelf niet horen-Live your dreamvond ik wel heel toepasselijk voor mijn eerste blog. Want eerlijk is eerlijk maar heel weinig mensen had gedacht dat ik deze grote, en zoals dat vaak werd gezien, onrealistische droom echt zou waarmaken. Toch doe ik het en eigenlijk ben ik daar best wel trots op! En ja mijn dromen zijn soms onrealistisch maar dit bewijst maar weer dat van het onmogelijke het mogelijke maken mij nog steeds aardig goed lukt ;) Echter laat ik de 'Waarom?' vraag voorlopig nog even voor wat het is, misschien dat ik hier later een beter antwoord op kan geven.
Na alle twijfels en vragen ben ik er toch uitgekomen en ben ik (tot nu toe) ontzettend blij met mijn keuze. Ik heb een super gezin gevonden waar ik mijn eerste 6 maanden zal doorbrengen. Mijn toekomstige hostfamily woont in Hamilton (Victoria 3300), zo'n anderhalf uur van de kust en zo'n 3,5 uur van Melbourne af. Voor Australisch doen korte afstanden en dus zeker niet verkeerd!Ik heb het genoegen met 4 super lieve kids, of hoe de ouders ze noemen, kiddies.-Ella (8) Josh (6) en de twins Abby en Molly (5)- Vergis je trouwens niet in de betekenis van Au Pair, ja ik pas op de kids als de ouders aan het werk zijn, maar ik zal de rol vaneen 'Big Sister' -zoals mijn hostfamily dat noemt - innemen. Wat dus ook inhoud dat je onderdeel bent van een gezin en niet een werkster bent. Voor degene die nu nog denken dat je als Au Pair een werkster of slaaf bent verwijs ik door naar Google ;)
De overige maanden in Australië liggen nu nog helemaal open. Het enige waar ik wel zeker van ben is dat ik op zijn minst een deel van het continent wil verkennen. Hoe, wat, waar en wanneer zie ik tegen die tijd allemaal wel. Alvast eenlaid backhouding aanhouden is niet verkeerd, toch?!
Ondertussen begint de tijd te tikken ook de spanning zich steeds verder op te bouwen. Wat moet ik allemaal mee of voorbereiden? Hell that is a good question! In Australië zijn de seizoenen omgedraaid vergeleken met Europa dus kom ik midden in de winter aan.. Oh Australische winter is niets dacht ik nog… Maar niets blijkt minder waar want het blijkt toch behoorlijk koud te worden down under. (Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven maar dat zal ik snel genoeg ervaren) Dat maakt het inpakken alleen nog maar lastiger want behalve alle leuke zomerkleding moeten er toch ook echt warme truien en lange broeken mee. Maar behalve kleding zijn er natuurlijk nog veel meer dingen die je mee wilt nemen en aan moet denken… En dan ook nog eens binnen de 23 kilo bagage ruimte blijven. Geen idee hoe ik dat ga doen.. Ik heb altijd al moeite gehad met inpakken voor vakanties, keuzes maken is zo moeilijk! En nu moet ik ook nog eens inpakken voor een jaar… Ok dat is een mega luxe probleem.
Een ander serieus ‘probleem’ die nu ook steeds dichterbij komt is het afscheid.. Ik merk dat de mensen om mij heen het steeds moeilijker krijgen, voornamelijk nu de vertrek datum bekend is. Logisch! Maar voor mij extra moeilijk omdat ik er zelf eigenlijk helemaal nog niet aan wil denken. Het is nog zo ver weg, maar ik weet dat de afgelopen weken zijn gevlogen en de komende weken zullen niet ineens minder snel gaan. Maar ondanks ik ook zelf wel kan bedenken dat afscheid nemen niet leuk is wil ik mij daar niet door tegen laten houden om mijn dromen na te jagen. Dit is iets wat ik al zo lang wil en dit is mijn kans! Gelukkig staan er nog een paar weken met leuke dingen op mij te wachten hier in Nederland en ga ik de komende weken dan ook extra genieten van alles :)
See you soon!

Reacties

Reacties

Gineke

Leuke aftrap Wendy, heb nu al zin om de komende periode jouw verhalen en belevenissen te lezen.
Hopelijk ga je net zo'n leuk jaar tegemoet als ik jaren geleden heb gehad. Succes met de laatste voorbereidingen.
XXX

Ineke Smits'

Met zo'n instelling ga je het zeker redden. Go for it girl!

Mama

Wat is het nu al heerlijk om je verhaal te lezen schat. En jij hebt hier al heel lang van gedroomd. Door te durven dromen ontstond een bedding voor het waarmaken van je dromen en angsten horen hier ook bij. Blijven dromen is heel veilig, alles lukt, we hebben nooit angsten en nooit spijt. Door je droom toch te realiseren en dan ook nog heel ver weg, heb je veel lef nodig. Je hebt je laten overstromen door het verlangen je droom waar te maken en zelfs het "ja maar" heb je toegelaten en keerde je terug naar het verlangen van je droom. Je hebt bepaald wat er nodig was alles te realiseren, stapje voor stapje en zie daar; je gaat gewoon! Ik ben meer dan trots op mijn grote griet!

Nicole jacques

Enne,....niet verliefd worden, hoor! Frankrijk is nog te doen, maar Australië is wel erg ver weg!!!!????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active