Wendy goes Down Under

Enjoy the little things

I guess that's what motives me now. Because this is time where the normal life starts. Everyone is back to school at home and guess what I'm still in Oz. It's the time where you start to realize it's not a vacation but daily life. And it's the time where you need to learn to enjoy all the little things in life. It's not a question if you can do it is an order, you have to do it!

That's why I'm writing this while relaxing on the middle of a hill somewhere in down under with nothing around only my new bike. Yes people I'm still Dutch a bought a bike :)
Even wist ik niet waar ik over moest schrijven, zo veel is er toch niet gebeurd? Dat is dan ook de reden dat ik nu pas een verhaal schrijf. Want nee inderdaad zo veel grote verandering zijn er niet meer geweest, of misschien voelt het al niet meer nieuw. En daarom is het extra belangrijk alle momenten te koesteren hoe klein ze ook zijn! Deze blog gaat dan ook over all the little things.
Het eerste wat in mij op kwam was mijn fiets. Ik ben denk ik nog nooit zo blij geweest met een fiets. Het geeft mij zo veel vrijheid en onafhankelijkheid. Ik kan eindelijk zelf gaan en staan waar ik wil zonder vervoer te regelen. Ik had nooit gedacht dat het zo fijn zo zijn om in je eentje op ontdekking uit te gaan. Om vervolgens ergens in het midden een heuvel te gaan liggen relaxten terwijl de zon je heerlijk verwarmd.Little bit of perfect.
Het is trouwens wel grappig dat ik vandaag werd nageken door zo'n beetje iedereen op straat omdat ik aan het fietsen was (ja ik reed wel aan de goede kant van de weg, no worries!). Het is gewoon niet gebruikelijk om te fietsen hier, but who cares. Het links fietsen is wel vreemd en vooral omdat je eigenlijk op de weg fietst. We hebben wel fietspaden maar dat is niets meer dan een streep op de weg waar overigens ook nog auto's op geparkeerd staan. Bij oversteek plaatsen of rotondes stopt het fietspad, zo van zoek het maar uit jij wil fietsen. In het begin dus even lastig en vreemd maar uiteindelijk valt het allemaal best wel mee.
Afgelopen weekend heb ik voor het eerst deze ruige oceaan en het prachtige strand (Logan Beach) kunnen bewonderen. (Yup dit keer overleefde de auto de rit wel) En toen ineens twijfelde ik heel even of ik daar wel echt stond en niet naar een foto stond te staren. Ik voelde me wel heel klein tussen al die hoge zand rotsen en die enorme oceaan. Nee het was geen zomerweer maar dat betekent niet dat het niet mooi was. Langzamerhand begon ik me te realiseren dat ik daar echt stond, op een van de (vele) prachtige stranden in Australië, this is real life no fantasy. Het is moeilijk om dat gevoel goed te kunnen beschrijven met woorden. Ik denk dat je pas begrijpt wat ik bedoel op het moment dat je zo iets zelf mee maakt. Vervolgens een uur naar huis rijden tijdens zonsondergang, want vergis je niet in de afstanden hier, is echt geen straf! Weer een van die momenten die me voor altijd bij zullen blijven.
En dan de momenten met de kids. Voornamelijk de jongste twee houden heel erg van zingen en dansen. VooralBlack Magickan ik echt niet meer aan horen. Het is hun favoriete liedje en dat betekent de hele dag de video (alleen muziek is niet goed genoeg) op repeat tot hoofdpijn aan toe. De reden waarom ik het noem is dat het toch wel enorm schattig is om met twee ukkies van 5 jaar de nummers mee te zingen en dansen. Of metalle 4de kiddies yoga en andere tricks op de trampoline te doen. Ja natuurlijk blijven ze kinderen en kunnen ze onuitstaanbaar zijn, maar na een paar minuten afkoelen komen ze dan toch weer naar je toe om te zeggen dat ze van je houden en willen knuffelen. Dat zijn dan wel van die momenten waarbij ik denk, ja dit had ik toch echt niet willen missen. Het is wel grappig hoe enorm snel je een hechte band met de kinderen opbouwt.
Ook probeer ik af en toe de Nederlandse cultuur aan de familie te laten zien. Zo hadden we laatst een Dutch pancake night. Mijn host parents keken even raar op van de pannenkoeken met bacon en kaas of appel. Maar uiteindelijk waren juist die hartige pannenkoeken een heel groot succes! De Australische pancakes zijn overigens ook heerlijk alleen meer als ontbijt of lunch (wie wil er nou niet met pancakes ontbijten!). Family diners zijn hier ook niet echt gebruikelijk en dat mis ik soms wel een beetje. Daarom hadden we de afgelopen 2 dagen een hele gezellige en gezonde Family diner met z'n zevenen aan de grote (picknick) tafel gehad. Het liet me toch weer even wat meer thuis voelen. Die kleine dingetjes kunnen gek genoeg soms een groot verschil maken. Verder zagen de roze muisjes die we op toast hadden tijdens de high tea er heel leuk uit maar toch smaakte het niet helemaal zoals de meiden hadden gewild, haha.
Een anderlittle thingwaar ik steeds meer van kan genieten is het weer. Het begint hier eindelijk een beetje voorjaar te worden. Ookal is het vaak nog wel fris buiten is het toch heerlijk om van de zon te kunnen genieten en met de kids in de tuin te spelen. Ik begin al een beetje beter te worden in basketbal maar footy laat ik over aan boys in huis. Nu ik mijn fiets heb kan ik nog meer genieten van elk zonnestraaltje. Vandaag hebben we echter ook nog mogen genieten van echt lente weer en heb ik in mijn t-shirt rond kunnen fietsen. Dus ik heb weer even wat reserve energie voor de komende tijd.
Verder is er natuurlijk veel meer gebeurd dan alleen deze dingen die ik nu genoemd heb. Zo ben ik bijvoorbeeld ook met mijn host mum wezen shoppen en zijn we naar een fashion parade geweest. Heb ik nog veel meer geshopt, probeer ik gezond te leven met een chefkok in huis die me alle cakes, muffins en brownies laat proeven (mission impossible). Dus heb ik maar sportkleding aangeschaft zodat ik nog een beetje fit kan blijven (uh, worden). Eigenlijk vond ik die sportbroek gewoon heel leuk dus had ik een excuus om het te kopen. Grappige, gezellige en leuke momenten die ook zeker bijenjoy the little thingshoren. En zo kan ik waarschijnlijk elke dag de lijst weer wat langer maken.
I think enjoying the little things will help you to get through times where you miss things or people. Times where you just thinks everything sucks. And times where you wished you could havehad magical power to change the impossible into possible. Because enjoying the little things will help you realize it's not that bad at all. You never know for sure if this was the right thing to do but guess what that's with everything in life. This is the time where I need to start building my new life in Oz. Making new friends and try new things. Everyday is a new blank space which you have to color in by yourself. I think I'm going pretty good and I'm looking forward to all the new adventures and all the next coming days. Thanks for reading and don't forget to enjoy the little things ;)
See ya!
P.s. Zoals jullie misschien wel hebben gezien deed ik mee aan de promotie van de Australië maand voor Travel Active. Ondertussen is mijn video meer dan 1,2K keer bekeken, echt ongelofelijk! Super bedankt voor de vele complimentjes. Zondag is het antwoord online ;)

Reacties

Reacties

Ineke Smits'

Wat een prachtig verhaal weer Wendy. Ik krijg steeds meer bewondering voorde manier waarop je je nieuwe leven vorm geeft. Wat een prachtige ervaring en inderdaad dit zul je je hele leven koesteren.
Liefs, Ineke

Joke

Wendy ik heb met plezier je verhaal gelezen.Heel leuk ik wist niet dat jij dat zo goed kon. Groetjes oma Joke

mama

Jeetje Wendy, weer een heerlijk verhaal! Ik wist vanaf je motivatiebrief aan Ivko dat je goed kon schrijven. Die las ik met een brok in mijn keel, zo van, dit is gewoon mijn kleine meisje die even haar gevoel op pspier zet. Nu, 4jaar later ben ik zo immens trots, op wat je doet maar zeer zeker ook opr de manier waarop jij mooi schrijft over idd de kleine dingen in het leven. De zon, de zee, de kindjes en natuurlijk je fiets,lees vrijheid. Het zijn de kleine dingen die het doen en ik ben heel trots,dat jij dat nu al inziet. HVJ xxx mam

Vincent

Hi Wendy ik vond het ook weer een prachtig story over hoe je geniet van alle normale dingen in het leven, maar je moet ze wel zien en dat doe je goed. Veel suc6 met de rest of je tijd in Australië

Nathalie

Hi Wendy, zo te horen heb je je draai al aardig weten te vinden! Leuk om te lezen over je ervaringen met "the Aussi way of life". Zo krijgen wij hier aan de andere kant van de wereldbol een beetje een beeld van het leven daar.
Ik heb natuurlijk ook het filmpje van Travel Active bekeken en zag daar een jonge vrouw die lekker in haar vel zit en veel zelfvertrouwen uitstraalde. Je bent door deze ervaring al enorm "gegroeid"! Daar ga je in de rest van je jonge leven nog heel veel profijt van hebben. Dikke knuffel, ook van de meiden hier. xx

Ingrid

Heey wendy
Eindelijk tijd gehad om al je verhalen te lezen! En hoe leuk zijn deze verhalen, echt top. Zo te lezen heb je het daar enorm naar je zin, houd dat vast. En wat een bofkont ben jij: 2x genieten van het voorjaar in korte tijd! Hoe heerlijk is dat! Ga lekker verder met genieten en ik ben benieuwd naar je volgende belevenissen.
Dikke kus Ingrid. XX

Martin

Hoi Wen ik lees dat je erg geniet van je "avontuur" toppie hoor.
Veel plezier en blijf genieten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active